کونو ایچی یا زنان سایه به زنان نینجا گفته می شود. کونوایچی ها مبارزانی بسیر خطرناک بودند که بوسیله خطرناک ترین سلاح خود یعنی ترفند های زنانه دشمنان بزرگ و قدرتمند خود را زمین می زدند .

آنها ممکن بود به شکل یک ندیمه وارد اردوگاه دشمن شوند و مدت ها همانجا منتظر موقعیت مناسب برای کشتن دشمن خود باشند. علاوه بر اینها آنا از سلاح ها مخفی مخوفی استفاده می کردند که مانند گیره مو بوده و آنها را به سمت دشمن پرتاب می کردند .

کونوایچی ها به جز سلاح استاد سم سازی بودن طوری که هیچکس به آنها شک نمی کرد. 
یکی دیگر از تفاوت هایی که کونوایچی را ممتاز می ساخت انعطاف پذیری زنانه و آناتومیک آنها بود که آنها در کارهایی مانند استتار و .... ممتاز می ساخت.
کونوایچی ها استادان بزرگ صبر بودند و این بدلیل تمرینات ویژه ای بود که می دیدند.
ممکن بود یک کونو ایچی با حریف خود رو در رو درگیر نشود، ولی با تله هایی که برای دشمن خود قرار می داد وی را از پای در آورد. یا بوسیله زهر های مهلکی که در شراب یا منبع آب دشمن می ریخت آنها را نابود کند.
حتی فرار کردن کونو ایچی ها خطر ناک بوده ؛چرا که ممکن از مسیری بروند که قبلا خودش تله گذاری کرده باشد و هرکس وی را دنبال کند در تله ای مهلک بیفتد. 
انها به دلیل انعطاف بالای خود ممکن بود در مکان هایی که هیچکس به آن حتی فکر نکند مدت ها مخفی بمانند.
آنها علاوه بر نقش هایی که ذکر شد نقش مهمتری داشتند همچون تربیت کودکان کوچک برای این که آنها را به یک نینجای واقعی تبدیل کنند


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 20 خرداد 1392برچسب:, | 23:30 | نویسنده : کیارش نمیرانیان |


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 20 خرداد 1392برچسب:, | 22:25 | نویسنده : کیارش نمیرانیان |

ماهیت مرموز نینجاها، در قرن اخیر توجه مردم ژاپن و سپس کل دنیا را جلب کرد و آن را به بخشی از فولکلور و افسانه‌های ژاپن تبدیل کرد. نتیجه این افسانه‌سازی، مشکل‌تر شدن جدا کردن افسانه از واقعیت بود تا حدی که قابلیت‌های فراطبیعی مثل نامرئی شدن و راه رفتن روی آب، به نینجاها نسبت داده شد و این شخصیت، به شکل فیلم و داستان به فرهنگ عامه تمامی جهان، راه یافت. از واژه نینجوتسو برای توصیف فعالیت‌های مختلف نینجاها استفاده می‌شود.

نینجاها با رنگ لباس تیره خود و پوشیدن نقاب همواره نمادی از ترس و دلهره برای ساموراییها مطرح بوده‌اند. برعکس سامورایی‌ها که از سلاح کاتانا به عنوان سلاح اصلی خود استفاده می‌کردند، نینجاها هر ابزاری را که می‌توانستند برای رسیدن به هدف خود به کار گیرند به عنوان سلاح در نظر می‌گرفتند. این تنوع در بکار گیری سلاح از آنان مبارزانی مخوف و راز آلود ساخته بود. شاید معروف ترین سلاح یک نینجا شورایکن یا ستاره نینجا باشد که تقریبا نماد این افراد یا این هنر نیز شده‌است. ستاره نینجا یا شورایکن سلاحی بود که از فاصله به طرف دشمن پرتاب می‌شد و با زخمی کردن یا کشتن حریف و دشمن او را از مقابله با نینجاها باز می‌داشت. توانایی این افراد در جاسوسی در گرو تغییر چهره و استتار آنها بود که ایشان از کودکی آنرا فرا می‌گرفتند و اساتید این هنر بودند.


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 20 خرداد 1392برچسب:, | 23:23 | نویسنده : کیارش نمیرانیان |

آشنايي با سلاح هاي سرد

امروزه در بين افكار عمومي، كار با سلاح سرد به معني نمايش مهارت هاست و از اغلب آن ها فقط در ورزش هاي رزمي و درون باشگاه ها استفاده مي شود.خارج از محيط هاي تعيين شده، استفاده و حتي حمل سلاح، بدون مجوز جرم بوده و حبس يا جريمه هاي نقدي دارد.

در هر يك از سبك هاي مختلف ورزشي، سلاح هاي خاصي به صورت پايه و ساير سلاح ها به صورت زير مجموعه مورد استفاده قرار مي گيرد. تبحر و فراگيري اين سلاح ها به ضريب هوشي، استعداد و پشتكار هنرجويان بستگي دارد.

نانچيكو

نانچيكو سلاحي كوچك ولي بسيار موثر در رزم انفرادي ، با قدرت تخريبي باور نكردني و بسيار انعطاف پذير در طول تمرين است.

  انواع: سانچیکو

1-نانچيكو (دو فك)

2- سان چيكو (سه فك)

3-يو چيكو (5 فك كوتاه)

4- بوچيكو( چوب بلند و يك فك كوتاه متحرك)

 در ورزش هاي رزمي معمول در ايران،معمولا از نانچيكو و در رده هاي بالاتر از سانچيكو استفاده مي شود. بيشترين ضربه هاي موثرنانچيكو، بر روي سر و زير فك حريف است، اين ضربه ها خصوصا نزديكي گيجگاه ، مي تواند كشنده باشد.

 امروزه از اين سلاح بيشتر در حركات نمايشي استفاده مي شود و براي بالا بردن قدرت تمركز، قوي شدن مچ دست و انگشتان و عكس العمل سريع بسيار موثر است.

تونفا

تونفا از سلاح هاي گروه كوري ساري است. ظاهر آن شبيه به باتوم نيروهاي زحمتكش انتظامي است. اصلش دست ساز و چوبي است. براي ضربه زدن، دفاع كردن و... استفاده مي شود

چوب(بو)

تكنيك هاي چوب با فاصله هاي مختلف در برابر حريف قابل اجراست. در زمان اجراي فنون چوب ، مهمترين ضربات برشي، پرتابي و پيچاندني بايد به مانند دست ها و پاهاي ما وارد عمل شود.چوب


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 20 خرداد 1392برچسب:, | 22:20 | نویسنده : کیارش نمیرانیان |

نقاط حساس برای ضربه زدن

هر رزمی کاری به خوبی میداند چگونه ضربه بزند اما بسیاری هستند که نمیدانند به کجا باید ضربه زد.در هنرهای رزمی باید قدرت و علم مبارزه را با هم یاد گرفت
در اینجا به نقاط حساس بدن میپردازیم

نقاط حساس بدن

برآمدگی بینی:این اصطلاح به منطقه میان ابرو و نقطه امتداد یافته تا سطح چشم اطلاق می شود و این نقطه فوق العاده اهمیت دارد. چرا که اگر ضربه ای محکم به آن اصابت کند ، می تواند از حرکت رو به جلوی شخص جلوگیری نماید.

بالای گوش:ضربه به این قسمت باعث آسیب پذیری میشودو شخص را از حالت تعادل خارج می نماید.

فک:ضربه به این قسمت باعث آسیب پذیری میشود و اگر شخص در حال دفاع نباشد امکان صدمه دیدن زیاد میباشد.

قسمت زیر بینی: این قسمت در مشت زدن قسمت مهمی است و اگر به آن ضربه برخورد کند باعث جاری شدن اشک و اگر ضربه محکم وارد شود دچار پارگی مویرگ ها و خونریزی میشود.

چانه: اصابت ضربه به این نقطه آسیب جدی را در پی خواهد داشت. آن چنان که بر اثر ضربه شدید ، کل بدن حریف به زمین می افتد.

کشاله ران:حتی یک ضربه سبک به این قسمتنیز به طور خطرناکی موجب ناتوانی شخص خواهد شد.لذا هنرجو باید آمادگی حفاظت از این قسمت را در خود ایجاد کند.

سیب آدم: برخورد ضربه به این نقطه ، شخص را از پا در می آورد. بدن، مکانیسم انعطاف پذیری را برای حفاظت از این نقطه به وجود می آورد ، بدین صورت که چانه به طور خودکار پایین می آید و آن را می پوشاند. بنابر این ضربه ای که به این نقطه پرتاب میگردد به احتمال زیاد به چانه برخورد خواهد کرد.

استخوان ترقوه: این استخوان شکننده بوده و به آسانی شکسته میشود و هنرجو باید همواره دقت در مراقبت و حفاظت از آن را به ذهن بسپارد. اگر استخوان تر قوه شکسته شود ، شانه خم میشود.

زیر بغل:عدم حفاظت از بغل ها می تواند منجر به شکست فرد در مسابقه شود. ضربه قوی در مسابقه شود. ضربه قوی به سمت بالا و زیر بغل باعث پارگی زردپی های شانه شده ، به طرز فجیعی موجب از جا در رفتن استخوان می شوذ.

شبکه های اعصاب خورشیدی: این نقطه قسمتی از بدن می باشد که پس از دریافت ضربات متوالی امکان شکسته شدن وجود دارد، و در صورت شکستن دنده ها شکسته و به سمت قلب رفته و نتیجه آن مرگ می باشد.

دنده های آزاد(قابل جا به جایی):دنده های آزادبهدنده های پایینی گفته می شود که بسیار ضریف و شکننده می باشد. اگر این نقطه به وسیله ضربه آسیب ببیند درد تاقت فرسایی برای فرد خواهد داشت.

پشت پا:اگر زرد پی ها به سختی آسیب ببیند کف و قوزک پا هم ضربه خواهد دید، پس این نقطه اهمیت فراوانی دارد.

پایه مخچه:یکی از آسیب پذیر ترین نقاط بدن پایه مخچه می باشد، که اصابت ضربه به آن غش آنی را به دنبال خواهد داشت و در صورت بر خورد ضربات مکرر به این قسمت فرد به اختلالات عصبی و تضعیف بینایی دچار می شود.

کلیه ها: ضربه به کلیه ها بسیار درد ناک می باشد و می تواند سلامت و حیات فرد را به خطر می اندازد.
استخوان دنبالچهوارد آمدن ضربه به این قسمت در ستون پشتی مانع فعالیت شخص خواهد شد.

پاشنه آشیل: این قسمت حتی اگر هم آسیب نبیند ضربه محکم به آن ، بسیار دردناک خواهد بود.

شکم(بطن):این قسمت ، منطقه فوق العاده حساس و آسیب پذیری است ، که اصابت ضربه به آن خطر جدی را به همراه خواهد داشت.


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:, | 14:34 | نویسنده : کیارش نمیرانیان |